onsdag 27. mai 2009

Men sukkerertene skal fortsatt være runde... og søte!

Elektrikeren har vært her, pratet og forklart, en absolutt tilsnakkende og lydhør mann. Da mangler bare mureren! Jeg har omsider forstått at uansett hva jeg skal gjøre her i huset, må mureren med, neste gang må jeg bare ringe ham først av alle. Hullene i veggen til de gamle bryterne og kontakterne er RUNDE, nå for tiden skal de være FIRKANTEDE, en soleklar syssel for min venn mureren og hans folk, min venn mureren har forlengst etablert seg som entrepenør med eget firma siden han er involvert i alt mulig og har mer enn nok å gjøre, selv i nedgangstider. Alt avhenger nå ikke så mye av elektrikeren som av mureren og hans disponibilitet, skjønte jeg igår. Så nå venter jeg på mureren.

Gårsdagen bar ellers med seg en forfriskende vind til forandring fra den gedigne hårtørkeren som har blåst over oss siden før helga og jeg ble jeg med bort på åkeren til I og M for å hjelpe til å plukke sukkererter. Økologiske sukkererter, må vite! Og fikk med meg en halv plastpose hjem som takk! Så da kunne jeg spise selvplukkede søøøøøøte sukkererter til kvelds, frest i litt olivenolje, løk og hvitløk, kokt med veldig lite vann og drysset med persille ....




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar